Då kör vi....

Hej och välkomna till min blogg.
 
Jag är en tjej 40+, singel morsa och som hela livet kämpat med motgångar och dålig ekonomi. Livet har känts ganska hopplöst mellan varven och man ser inget eller kanske möjligen ett svagt ljus i tunneln….. Idag har jag ett jobb där man kan påverka sin lön rejält men får kämpa ordentligt även här och ekonomin är fortfarande inte bra. Det påverkar ju också humöret på ett negativt sätt.
 
Det här har fått mig att fundera på varför det är så? Varför kommer man inte vidare? Ska man behöva stå och stampa på samma ställe livet ut? – Jag vägrar att göra det, jag är en kämpe och tänker inte kasta in handduken!…. Den kamp man fått kämpa själv under så många år har ju gjort att man känt sig deprimerad och blivi negativ i tanke och handling. Man klagar på allt och alla, gnäller över ditt och datt. Inget varken jag eller någon annan mår bra av och inget som tar en framåt heller utan kanske snarare tvärtom!

Har tänkt en hel det på det här under ganska lång tid, kan det på något sätt hänga ihop? Kan det vara så att den negativa energin man sänder ut faktiskt kommer tillbaka som eko på nå't sätt? Börjar faktiskt tro att det ligger något i det, eller jag VET att det gör det. Därför har jag bestämt mig för att ändra mig och mitt tänk för att helt enkelt se om resultaten blir annorlunda. Hitta min passion i livet, fokusera på att göra saker som får mig att må bra. För jag har både läst och hört att det faktiskt är möjligt att det man drömmer om på riktigt!

Om det är någon av er som sett filmen The secret – The law of attraction  eller läst boken så vet ni vad jag menar. Allt låter så logiskt och så rätt. Så det är faktiskt värt att prova om det funkar, och gör det inte det så är väl det värsta som kan hända... ingenting. Ellerhur! 

Tanken med bloggen är väl att sprida positivitet och glädje jag vill inspirera andra och ge tips på vägen om kanske Du också vill ändra din vardag till det bättre <3  

Ingen är sämre än att man kan ändra sig ellerhur :D

Sååå nu kör vi! Du hänger väl med?!

Följ min blogg med Bloglovin

Kommentera här: