Dagens 3 positiva.

Ja alltså om man tror att det ska vara enkelt att göra en så pass stor förändring som det här ändå är. Så ska man vara medveten om att man kan få kämpa. Just nu så är det lite motgångar som jag försöker vända, mest på jobbet faktiskt. Är inne i en period som jag känt mig rätt så nere och det märks att resultaten blir som humöret. Det blir en ond spiral som är svår att bryta, man får anstränga sig varje dag.
 
För att göra mig av med lite frustration efter jobbet idag så pluggade jag in hörlurarna i öronen, på med en bra ljudbok. En deckare denna gång, Paganinikontraktet av KEPLER (På REA nu) ,riktigt bra! Sen ut på en Powerwalk i 20 minuter. Kändes genast mycket bättre, bra för själen. 
Det är så skönt nu när det fortfarande är ljust ute när man kommer hem på kvällen. Idag sken solen och det var riktigt härligt! Prommenader ska absolut bli en vana.

När man känner sig lite nere och tycker livet är motigt är det bra att stanna upp och tänka till vad som varit bra. Skriv gärna ner dem  (räcker med 3 saker) i en kalender eller i ett block så man kan gå tillbaka och kika på dem. Ta gärna för vana att göra det varje dag för att få in rätt tänk. 
 
 
DAGENS 3 POSITIVA
  1. En kollega fyller 50 år idag och bjöd på bakelser, det tackar vi för. Supergott! Tack Marita och stort GRATTIS till Dig. 
  2. Var ute och åt med tjejerna på jobbet. Ceasar sallad på Enelly's. Som bonus träffade jag en kompis där jag inte sett på länge.
  3. Kände att det var riktigt skönt att promenera ensam men boken i lurarna. Om tiden räckt till hade jag kunnat gå hur långt som helst, boken är ju jätte spännande!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: